4
|
1 تا 6
|
1- کمیسیـــــون اطــلاع رسانــی و ارتباطــات
1- 1- نظام مشارکت
|
داشتن 20 کمیته شامل :
کمیته استاندارد -
“ سازماندهـی
“ مکانیزاسیون
” هزینه یابـی
“ فرآیند و اوراق
“ چاپ و فـرم
“ بـانـــــوان
“ تدارکـــات
“ حمـل و نقـل
“ فرعی کنترل تدارکات
” گروه معین و ارزیابـی
“ امحـاء حوالــه لیست برگشتی
” امحـــاء اوراق و اسناد
“ نظام مشارکــت
“ ورزش و تفریحات سالم
” کالای مــازاد
“ معــامــلات
” بهینه سازی انرژی
“ بهینه سازی مجاری عرضه
“ شورای معاونین
“ آمــــــوزش
تشکیل کمیته ها مقدمهTQM و مدیریت اقتضائی با انعطــاف و
انطباق و سازگـاری کمیته هـا بـا امـور منطقه و مقررات شرکـت و حرکت با
سرعت بسوی نظــارت کـردن و خصوصی شـــــدن و مدیریت کردن اسـت.
|
- فقط تعدادی از کمیته ها از نظر مقـــــررات قانونمند هستند . وقطعا“ با تغییر مدیریت باقی نخواهد ماند .
- نظـام مشارکت قانونمـند فقـط یک نظـام پیشنهادات است که با مشخـــص بودن الگوهای شرکت نگــــرش سیستماتیک نـدارد.
|
-UP T0 DATEشدن دبیران کمیته هـا
- نزدیک شدن قالبهــــای ادراکـی دبیرکمیته ها با مدیریت نظــارتـی و مدیریت مشارکتی
- تصمیم گیری جمعـی
- تفویض اختیارات درون سازمانی
- آموزش جمعی کاربردی
- مروردستورالعملهـای شرکــت
- آمـوزش مستمر درکــار
- ارزیابــی دائمــی
- کل امور منطقه درمحضرکلیه عوامل منطقه
- تعریف استاندارد و قانونمند کــردن آن برای کلیه واحـدها و پرسنل
- روان ســازی اجـــرائــی
- چــالاک کردن پرسنــــل
- سبک کردن مدیریت اقتضائی
-
اجــرای فرامین مدیرعامل محترم و هیئت مدیره در راهبرد شرکت ویگانه سازی
نیروهای انسانی ومادی وتوجه به بانوان و مکانیزاسیون کلیه اموروحرکت به سمت
سازمانــی هوشمندوچالاک و ایجادانگیزه در پرسنل واجرایمستمر برنامه ها با
ارزیابی مستمر امور و پرسنل و حرکت هدفمنـد کلیه عوامل و الگوسازی فرآیندها
و استقرار تفکر سیستمــی MIS
- ابــلاغ شــرح وظائــف پرسنل بطـور مستمــر
- مکـان یابی و زمـان یابی اجـرای شـرح وظائـف
- ارتقاء مهارتهـــای پرسنــل
- ارتقـاء درجـه تصمیم گیـری
- ارتقاء قلمـر و تصمیم گیــری
|
شرکـت دارای نیروهای توانمندی است که با تجربه طولانی
هم تجربه و هم مهارت لازم را کسب نموده اند و لیکن سازمان جدید و پارادایم
حاکـــم باعــث جداسـازی اصول اصلی نگرش پرسنل دیپلم و فوق دیپلم شده است و
بدلیل زیر تهدید داریم :
توانائــی = دانـش × مهـارت
انگیـزش= موقعیــت × نگـــرش کارکردانسانی= توانائی × انگیــزش کارکرد سازمانی = منابع × کارکرد انسانی کارکنان
کارکنان
دیپلم با مهارت فاقد انگیزش هستند . در منطقـه جالوس علیرغــم نیروهای
مستعد و مناسب تصدی سمت های خاص قادر به صدور حکـــــم انتصاب نیروهــــای
دیپلم نیستیم و علیرغم خالی بودن سمت ها نیروی لازم برای جذب و بکارگیری نداریــــم .و این تهدیدی است بسیار مهم و عدم مشارکت آنان برای اداره امــورمنطقــه و شرکــت .
|
نظام
مشارکت نباید فقــــط در قالــب پیشنهادات باشـــد بلکه باید در تصمیم
گیری دخیل باشد و در انتخـاب یـــک بهتـــرین گزینـه تصمیم گیری یــاور
مدیــــر منطقـه و سیستم و اهداف سازمان باشد .قطعا” نظــــام شورائــی
بادیدگاهی علمی از طوفــان مغـزی هم میتــوان نتایــــج مطلوبی حاصل نماید چراکه
یک مدیریت دولتــــی در کلیه سطوح هم قانون وضع و هم اجـرا و هم قضاوت می
کند و این مهـم هم از این فـــروض منفــک نمی باشد . اگر مدیریت منطقه و
نواحـــی مستمرا“ مختبــــس باشند
موفقیت شرکت در کلیه امور حتمی است .
|