بسمه تعالی ـ ویــژن استراتژی منطقـه چالوس در
افـق بیست سالهSTـ 6ـ55ـ1ـ
بـه تــاریکی بسـاز و از
چــراغ دیگـری بگـذر که نور مه شود طالع به صحن و
ایوانت
رهبــری = مدیریت و رهبری (موقعیت + همراهان + رهبر)
تجزیه فروش : حص کنباح مسم
نیروی انسانی ـ مخبس: مسئله حل کن ـ برنامه ریز ـ خلاق ـ سیاسی
رهبری و مدیریت ـ هدرس : هم درد ـ همـدل ـ همـراه ـ همسو
بالندگی سازمانی ـ ابکاا: اعتماد ـ باورسازمانی ـ کسب دانش ـ افزایش اطلاعات ـ انجام
وظیفه مطلوب
یادگیری درون سازمانی ـ قیامت: یادگیری جمعی ـ قابلیتهای شخصی ـ آرمان مشترک ـ
مدلهای ذهنی ـ تفکر سیستمی
نیروی انسانی ـ حگدلع: حرفه ای ـ گروه مدار ـ لایق ـ عادل ـ دوراندیش
عملکردهاـ تباع : توسعه ـ بهره وری ـ اثر بخشی ـ عدالت
گنجینه سازمانی ـ تاخ : توانمندیها ـ استعدادها ـ خلاقیت ها
ما سازمانی یادگیرنده هستیم ـ داکتعیجس: دردعشق و آموختن ـ الگوی ذهنی پوینده ـ کارکنانی خلاق
و یادگیرنده ـ تجربه و علم ـ علت مشکلات ـ یادگیری فردی وگروهی و سازمانی بهم تلفیق می کنیم ـ از زمان خود جلوتر و پرومته باشیم ـ ساختن
آینده موفقیت آمیز زمان باشیم
انواع مهـارتهـاـ افا: مهارت فنی ـ مهارت ادراکی ـ مهارت انسانی
نگرش سیستمی ـ اسا: انطباق پذیری ـ انعطاف پذیری ـ سازگاری
5 سین صنعتی= 1ـ سواسازی و دور ریختن وسائل غیر ضروری
2ـ سامان دادن و مرتب چیدن 3ـ سپیدی و پاکیزگی
4ـ سعی در حفظ وضع مطلوب 5ـ سازمان یافتگی و انضباط
5S = اسنپا ـ ساماندهی ـ نظم وترتیب ـ پاکیزه سازی ـ استانداردسازی ـ
انضباط ـ
منشور خدمات = 1ـ کیفیت 2ـ مشتری مداری 3ـ نوآوری
4ـ کارگروهی 5ـ سرعت ودقت 6ـ رعایت اصول ایمنی
7ـ احترام به محیط زیست و حفظ آن
حفظ وضع انگیزش انگیــزش ـ نگـرش * مـوفقیت تـوانـائـی = مهارت * دانـش
کارکردانسانی= توانائی * انگیزش کارکردسازمانی= منابع * کارکرد انسانی
شعار کارکنان = منتم: مهـر و نبـرد
و توسعه و مشارکت
چهارگوهر همزادند.
مدیریت برمبنای هدف و نتیجه ـ مدیریت فرآیندی ـ STـ 6ـ55ـ1ـ اندازه گیری شایستگی ها و مهارتهای فنی مدیران
منطقه در استراتژی مدیریت عرضه منطقه چالوس
شایستگیها و مهارتهای خود را در مدیریت اندازه گیری کنیم:
ردیف
|
عنوان شایستگی
|
تعریف شایستگی
|
غیرمرتبط
|
میزان اهمیت
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
ارتباطات کلامی
|
توانایی برقراری ارتباط گفتاری ، گوش
دادن موثر و درک کلام
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
ارتباطات غیرکلامی
|
توانایی برقراری ارتباط با استفاده از
حرکات و حالات اندام و چهره بدون استفاده از تکلم
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
توسعه شبکه های ارتباطی
|
برقراری، حفظ و توسعه ارتباط با افراد
داخل و خارج سازمان برای تحقق اهداف سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
همدلی و درک دیگران
|
توانایی شناخت عقاید، دیدگاهها و نظرات
دیگران و توانائی درک و توجه به احساسات دیگران جهت دستیابی به احساس مشترک
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
مسئولیت پذیری
|
توانایی فرد درمعرفی خود بعنوان عنصری
مفید و سازنده و دارای حس همکاری
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
مدیریت تحول
|
توانائی شناسائی ، درک، ایجاد و اداره
تغییر و تحول از طریق شناخت اصول تحول سازمانی و پایبندی نسبت به ضوابط و اجرائی
نمودن آنها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
انگیزش همکاران
|
توانایی تحریک و تشویق دیگران برای
رسیدن به اهداف
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
هدایت و توانمندسازی دیگران
|
توانائی نفوذ، حمایت و راهنمایی دیگران
در راستای اهداف و توانائی شناخت و توسعه نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف دیگران و
فراهم آوردن شرایط لزم جهت انجام موثرتر امور
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
مدیریت تعارضات
|
توانائی تحلیل سطح مطلوب تعارض درواحد
(سازمان) تحت مدیریت خود و شناخت سطح موجود تعارض ها و رساندن آن به حد تعادل
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
توسعه فرهنگ سازمانی
|
توانائی رشد، توسعه و ترویج فرهنگ
سازمان هماهنگ با ماموریت، چشم انداز کلی و استراتژیهای سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
ایجاد و توسعه سازمان یادگیرنده
|
توائی برانگیختن و ایجاد همکاری افراد
جهت یادگیری و تسهیم دانش و تجارب با یکدیگر
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
ایجادوتوسعه تیمهای کاری
|
توانائی خلق وتوسعه گروههای هدفمند
ومنسجم کاری جهت دستیابی به نتایج و اهداف
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13
|
سازماندهی
|
توانائی آرایش یا بازآرایی تشکیلاتی
جهت حصول بهتر اهداف سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
|
برنامه ریزی
|
توانائی تعیین اهداف و طراحی برنامه
های اجرائی براساس ماموریت سازمان
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
نظارت و کنترل
|
توانائی تعیین استانداردهای عملکردی،
مقایسه اقدامات با استانداردها و انجام اقدامات اصلاحی و تکمیلی در صورت نیاز
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16
|
مدیریت ایمنی و بهداشت
|
توانائی شناسائی و مدیریت عوامل موثر
در بهداشت و ایمنی افراد بمنظور اثربخشی کارها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17
|
هدفگذاری
|
توانائی شناسائی وتعیین اهداف در
راستای چشم انداز و ماموریت سازمان
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18
|
مدیریت فرآیند
|
توانائی شناسایی واداره اقداماتی که بر
تغییر شکل داده های سیستم متمرکز بوده تا به خلق خروجی های موثر منتج شوند
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19
|
مدیریت کیفیت و بهره وری
|
توانائی بهبود مستمر فرآیندهای سازمان
جهت نیل به اهداف مطلوب
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20
|
خلاقیت و نوآوری
|
توانائی خلق وکاربردی نمودن ایده های
جدید
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21
|
تصمیم گیری
|
توانائی تجزیه و تحلیل و ارزیابی
اطلاعات و شناسائی عناصر اصلی یک موقعیت برای انتخاب مناسب ترین راه حل مسائل
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22
|
تفکرتحلیلی/ترکیبی
|
توانائی تحلیل یک موقعیت یا پدیده،
شکستن به اجزاء تشکیل دهنده نظام و تعاملات بین آنها و مهارت درترسیم چشم اندازو
جهت گیری استراتژیک وتبیین هدفهای قابل دسترس در مجموعه تحت نظر با توجه به
ماموریت سازمان ، فرصتها و تهدیدهای محیط خارجی و نقاط قوت و ضعف محیط داخلی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23
|
تفکر سیستمی و استراتژیک
|
توانایی کل نگری و تشخیص اجزاء و
مکانیزم های تشکیل دهنده نظام و تعاملات بین آنها و مهارت در ترسیم چشم انداز و
جهت گیری استراتژیک و تبیین هدفهای قابل دسترس در مجموعه تحت نظر با توجه به
ماموریت سازمان، فرصتها و تهدیدهای محیط خارجی و نقاط قوت و ضعف محیط داخلی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24
|
مدیریت استرس
|
توانائی برنامه ریزی جهت مواجهه موثر
با فشارهای روانی گوناگون و درون و برون سازمانی و کاهش استرسهای ضدعملکردی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25
|
یادگیری و توسعه فردی
|
توانایی شناسایی و اتخاذ اقدامات لازم
برای تحقق توسعه توانمندیهای فردی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26
|
خویشتن داری
|
حفظ آرامش ، کنترل هیجانات و اجتناب از
رفتارهای نابهنجار ساززمانی در شرایط بسیار دشوار
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27
|
پیشرفت گرائی
|
داشتن انگیزه و توانایی تعیین اهداف
چالشی برای خود و دیگران و رقابت در جهت انجام مطلوب فعالیتها و اقدامات
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28
|
اعتمادبه نفس
|
خودآگاهی، پذیرش واحترام به خود در
راستای انجام بهتر وظایف شغلی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29
|
قاطعیت
|
توانائی تاثیرگذاری موثر در تصمیمات و
افراد با بهره گیری از اقتدار شخصی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30
|
ریسک پذیری
|
پیشگام شدن برای مواجهه حساب شده با
چالشها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31
|
پایبندی به ارزشها
|
شناخت و رعایت آگاهانه ارزشهای
موردقبول سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
32
|
انعطاف پذیری
|
توان پاسخگوئی سریع و موثر به تغییرات
به منظور حفظ و ارتقاء کارامدی شخصی و سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33
|
مثبت اندیشی
|
نگاه مثبت و روشن به زندگی فدی و
سازمانی جهت استفاده اثربخش از توانمندیها
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34
|
واقع گرائی
|
توانائی شناخت، درک و تحلیل موضوعات و
شرایط آنچنان که هستند و عمل براساس آن
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35
|
مشتری مداری
|
توانائی شناخت و تحقق انتظارات و
خواسته های مشتریان و تعهد درقبال ارائه کالا و خدمات مطلوب از طریق نظامهای
برنامه ریزی، اجراونظارتهای موثر درون و برون سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36
|
نوگرائی وکارآفرینی
|
توانائی شناخت و استفاده از فرصتها و
ایده های نوین، سازماندهی فعالیتهای کسب و کاربه روشی مبتکرانه از طریق ارائه
طرحها و برنامه های اجرائی مناسب
|
|
|
|
|
|
|
|
|
37
|
درک وآگاهی از تاثیر عوامل محیطی داخل
و خارجی سازمان
|
توانائی درک و شناخت نقاط قوت، ضعف،
فرصتها و تهدیدات بالقوه و بالفعل در محیطهای درونی و بیرونی سازمانی
|
|
|
|
|
|
|
|
|